Saturday, December 20, 2008

Uyku-7 Gündüz Uykuları



Kim ne derse desin, en zoru bu gündüz uykularını ayarlamak. En sona bırakılacak olan da o bana göre...
Gündüz uykuları şu açıdan önemli: Kantarın topuzu kaçar ve bebeğiniz çok fazla gündüz uykusu çekerse, o zaman gece mutlaka uyanacaktır. Ya da sabah cok cok erken uyanacaktır. Eğer gece illa da uzuuun uzun uyusun diyorsanız, bu gündüz uykusunun da ölçüsünü kaçırmamanız lazım.
Alp şu anda 5 ay ve 2 haftalık. Gündüz uykusu en fazla 3 saat. Fazla uyur gibi olursa, herkesin dehşet dolu bakışları arasında uyandırıyorum. Ben gündüz uykusunu 2'ye böldüm. Bunu 3'e bölenler de var. Ancak Suzan Giordano'nun kitabında ki saatler bana mantıklı geldi. Onu uygulamaya çalışıyorum. Oradakine göre anahtar çocuğu 4'ten sonra uyutmamak. Ama bu kolay değil. Uykusu geliyor. Oyalamak için dokuz takla atıyorum. Artık biraz daha alıştı. Alp'in gündüz uykuları 9:30-11:00 arası, sonra 14:00-15:30 arası. İlk kısım çok kolay oluyor ama 2.kısım hep zor. Galiba artık 1.5 saat uyumak istemiyor. Olur da, 2.uyku cok ama cok kısa sürerse, o zaman akşam 6 civarı bir 15 dk daha uyutuyorum. Yoksa çok zor geçiyor zaman. Hep söylüyorum, bebeklerin hepsi farklı, herkesin kendi doğruları var. Ben bebeğin uyku saatinde bebekle pek dışarı çıkmıyorum. Ama olur da çıkmışsam, ertesi günü mutlaka evde geçiriyorum. Pusette uyuma alışkanlığı edinmesin diye. 3 gün kuralını unutmayın. Hatta bazen uykusuzluktan çok ama çok yorgun ve mutsuz olabiliyor. (Ögleden sonra uykusunda) o zaman yine o güne mahsus kalmak kaydıyla sallıyorum. Yeter ki o uykuyu alsın. Yoksa gece uykusuzuktan hem huysuz oluyor hem de düzgün emmiyor. Bu yüzden bu 2.uykuyu çok önemsiyorum. Kendime bir limit koydum. Bebeğim 6 aylık olduktan sonra daha gevşek davranacağım. O zamana kadar birçok şeyin oturduğu söyleniyor. Hep beraber göreceğiz.

Bir de gece-gündüz ayrımı konusu var: Bebek ilk doğduğunda, birkaç ay, gündüz heryerde, gece karanlıkta uyutun diyorlar. Daha sonra bebek ayrımı anlayınca artık gündüzleri de karanlıkta uyutmayı tavsiye ediyorlar. Ben de bunu yaptım. Ancak dışarı çıknca bu biraz sorun oluyor. Karanlık ortam yaratmak biraz zor oluyor. Pusetinin üstüne bir şal örtüp en azından ışığı azaltıyorum ama hiçbir zaman evde uyuduğu gibi uyumuyor. Bu dediğim kış için geçerli. Bebek yazın şöööyle harika oksijenli bir ortamda mışıl mışıl zaten uyuyor. Bomba düşse umurunda olmuyor. Yazın gittiğim Fethiye'de, Alp 2 aylıktı, gece disko müziğinde bile mışıl mışıl uyuyordu. Oksijen ve iyotun harika bileşimi olsa gerek :)
O yüzden yaz bebekleri çok şanslı, bütün günü dışarıda geçirebilirsiniz, beraber dışarıda yemek yiyebilirsiniz, sigara dumanından endişelenmeden. Kolik değilse bebeğiniz, mışıl mışıl uyuyacaktır...

No comments: