Wednesday, December 17, 2008

Uyku-6 Gece Beslenmeleri, Uyanmaları

İlk 3 ayda bebeğinizin gece uyanmaları çok doğaldır. Mideleri çok küçük olduğu için hemen karınları acıkır. Bize düşen ise onları beslemektir. Normal olmayan ve anneleri yorgun, sinirli ve huzursuz yapan ise saat başı uyanmalar ve emzirmelerdir. Biran önce bu durumu değiştirmezseniz çok ama çok huzursuz ve sinirli olabilirsiniz. Bu da bebeğe yansır. Meşhur kahramanlarımız Tracy ve Gina'nın bu konuda önerilerinden bahsedeceğim:

Daha önce bahsettiğim rutinler! Bu rutinleri aynen uygularsanız, bebeğiniz gece çok az uyanmaya başlıyor. Rutinlerin etkisini hemen göreceksiniz. Örnek bir Tracy rutininden bahsedersek:

4 haftalık bir bebek için:
7:00 yemek
8:15 uyku
10:00 yemek
11:15 uyku
13:00 yemek
14:15 uyku
16:00 yemek
17:15 KISA uyku (40-50 dk)
18:00 yemek
19:30 KISA uyku
20:00 yemek
UYKU
22:00 UYKUDA YEMEK
Bundan sonra sabaha kadar uyuması için dua ediyoruz. Bu arada bu rutinde altını çizdiği birşey var Tracy'nin: Bebek uyanmazsa (gündüz uykuları) meme için mutlaka uyandırın. Zira gece için karnının doyması lazım. Bizde uyuyan bebek uyandırılmaz denir. Ben bu konuda çok baskı hissettim. Çevremdekiler deli misin, ne güzel uyumuş işte diyorlardı. Ama bütünkitaplar bu konuda çok netti. Gündüz rutini içinde bütün bu sütleri almalı ki, geceye tam doymuş olarak girsin. Bu yüzden kendinize güvenin ve tam saatinde uyanmadıysa uyandırıp memesini verin!

UYKUDA YEMEK:
Bu Tracy'nin verdigi en faydalı öğütlerden biri oldu benim için!! Uykuda yemek şu oluyor: Bebeğiniz uyanmadan, yatağından alıp onu UYKUSUNDA emziriyorsunuz. Ben ilk günler zor emziriyordum. Savaş içindeyken uyanıyordu. Bu yüzden sütümü sağıp, uyku beslenmesini yine kendi sütümle ama biberonla yapmaya başladım. Böylece çok yorgun olduğumda bu işi eşim de yapabiliyor oldu ya da başka birisi. Ben de uyumaya devam ettim. Daha sonra uyansa bile kesintisiz 5 saat uyumak çok dinlendirici oluyordu. Alp'e yukarıdaki rutini uyguladığımda, gece yine uyanıyordu ama çok az aralıklarla. Önce gece 2 gibi sonra 5-6 gibi, bazen daha uzun. Eğer uyuyorsa sakın GECE uyandırmayın. (Çok minikse ve 6 saattir hala uyuyorsa, o başka bir mesele. O zaman uyandırmak lazım) Ama 5-6 saate kadar uyuyabilir. Böylece gece-gündüz ayrımını da yapabiliyor olur.
Tracy bunun 7.aya kadar yapılabileceğini söylüyor. Ben hala yapıyorum. Alp 6 hafta olduğunda gece 2'deki memeyi kaldırdım. Bunun için şunu yaptım: Gece uyanınca meme vermeden uyutmayı denedim. Baktım gercekten uyuyor. Birkaç gece aynı saatte uyanmaya devam etti, şartlanma oluyor, ama sonra ögrendi ve uyanmamaya başladı. Yavaş yavaş kaydı saati. Uzun süre sabah 4 civarı emzirmeye devam ettim. Onu da saatle emziriyordum. Sonunda 4'tekini de yavaş yavaş azaltmaya başladım. Eğer mama veriyorsanız işiniz daha kolay. Şişeyi yavaşça azaltırsınız. Ama meme veriyorsanız dakikalarla azaltmalısınız. Sonunda 5 dakikaya indiğinde Alp 14 haftalıktı, onu da kaldırdım. İlk önce protesto etti, kıyameti kopardı. İnanın sabaha karşı ağlaması en zor olanı, ama dişimizi sıktık. 3 gün sonunda artık o saatte de kalkmayı ve meme almayı bıraktı.

Ferber metodunda bebeğinizin her ağladığında aynı şekile davranmanızı yani arada bir kontrol etmenizi söylüyor. Ancak hepsini birden aynı anda yapmak yorucu. Bu yüzden ben önce akşam uykusunu hallettim. Sonra sabaha karşı uyanmasını, en sonunda da gündüz uykularını..

6 comments:

neslihan said...

Gece beslenmesi mucize etkisi yaratabiliyor, sistem program uygulamamam diyen annelerin hiç olmazsa bunu denemesini ben de tavsiye ederim...

Unknown said...

bende gece beslenmesinin çok faydasını gördüm. özellikle oğlum prematür bir bebek. ama şimdi 10 aylık ve açığı kapattık. bunda gece beslenmesinin büyük bir faydası oldu...

Tuba (Gül) İlter said...

Yazınızı okudum da. 14 haftalık olunca gece beslenmesini mi bıraktınız, doğru mu anlaşımın?
Sevgiler

Mutlu Suner said...

evet doğru:)

Gamze said...

Mutlu hanım merhaba,
Ben de bebeğimin gece uyanmalarını kesmek istiyorum da gece 2 gibi, 4 gibi ve 5.30 gibi uyanıyor. Gece 2yi önce kesecegim sizin yazdıgınız gibi ama o saatte onu emzirmeden nasıl uykuya döndüreceğimii bilemiyorum siz kucagınıza alıp sallıyor muydunuz ne yaparak onun emme arzusunu unutturup uykuya daldırabildiniz? Kucagıma alıp sallasam bu sefer de buna alışacak, emziğiyle oyalıyorum onu da diliyle itip meme istiyor ve ağlıyor illa yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler, gamze

Mutlu Suner said...

@gamze: uyku eğitimi sayesinde bu uyanmalar kendiliğinden yok oldu