Sunday, December 7, 2008

Uykusuz her gece...






Merhaba,
Öncelikle uyku konusunda herhangi biz uzmanlığımın olmadığımı belirtmek isterim. Uyku konusuyla ilişkim Alp'in doğmasıyla başladı. 17 Temmuz 2008 günü Alp aramıza katıldığında, kafama koymuştum, Alp uyuyacak, biz de hep beraber huzur içinde yaşayacaktık. Daha önce edindiğim bilgilere göre bu mümkündü ama tam olarak nasıl olacağını bilmiyordum. Aslında herşey eşimle beraber gittiğimiz bir kursla başladı. Sinem Olcay ve Gülfem Vardarlı'nın kurduğu, İstanbul Parenting Class isimli yerden haberdar oldum. Web sitelerinde kendilerini şöyle anlatmışlar: "İstanbul Parenting Class, çocukların yaşa bağlı gelişimsel ihtiyaçlarına odaklanan anne baba eğitim programları ile size, hayal ettiğiniz gibi bir anne baba olabilmeniz ve sağlıklı çocuklar yetiştirebilmeniz için yardımcı olmayı amaçlar."

Daha detaylı bilgi için:
http://www.istanbulparentingclass.com/

İlk gittiğimiz kurs, 0-1 yaş arasına odaklanan, 6 buluşmadan oluşan, "Merhaba Bebek" programıydı. Son ders, uyku dersiydi. Psikolog Sinem Olcay bize aslında bebeklerin 12.haftadan sonra BÜTÜN GECE uyumaya hazır olduklarından bahsetti. Birbirimize baktık, bu bir şaka olmalıydı. Bizim bildigimiz bebekler, 3-4 yaşına kadar uyku konusunda hep bir problem yaşarlar ve uyumazlar-uyutmazlardı. Çoğu arkadaşlarımız zombi gibi geziyordu. Akşam programları yapamıyorlardı. Ama Sinem bize bambaşka birşey anlatıyordu. Tamam dedik, bunu biz de uygulamalıyız. Fakat bir huyum var, bir konu hakkında bilgi edinmek için çok ama çok araştırırım. O günden sonra başladım uyku kitaplarını taramaya. Maalesef Türkçe fazla birşey yok. Bütün literatür İngilizce. Başladım onları okumaya. Bu sırada Alp doğdu. Ben bir yandan Alp'i emzirirken, (en güzel boş vakit bu sırada oluyordu) bir yandan da kitapları okumaya devam ediyordum. Arada Sinem'den fikirler alıyordum. Bütün okuduğum kitaplar sonucu artık kafamda bir yol oluşmaya başlamıştı. Kafamdakileri çevremdeki hamilelere ve annelere de aktarmaya başladım. Herkes şüpheyle bakıyordu. Herkese aynı şeyi söyledim: Uygulaması zor, ama sonuç çok güzel. Önemli olan yapılacakların bebek küçükken yapılması. Sonra zorlaşıyor. Ben de blogumda yaptıklarımı paylaşmaya karar verdim. Her bebek farklıdır, mutlaka bir doğru olamaz. Aslında tam da bu yüzden birçok kitap okudum. Ortak doğruları yakalamaya çalıştım. Alp'e en uygununu yakalamaya çalıştım. Bloğumda yavaş yavaş bunları aktarmaya çalışacağım.

No comments: