Wednesday, January 5, 2011

Alerji durumları

Gerçekten sinir bozucu. Kerim'de hiç yok. Bende belli bir yaşta başlamış olan, kuru öksürük şeklinde olan bir alerji var. Bir sürü kaynakta belirtilen, alerji olmaması için yapılabilecek herşeyi yapmış olan bir anneyim. Sonuç: Alp de alerjik oldu. Hem de 1 yaşından sonra. Bir sürü soru işareti var. Bir kere çok feci durumda değil. Döküntülü olaylar yaşanmıyor. Sadece arada bir öksürük, koşunca öksürük, koşunca biraz nefes nefese kalması durumları. Apartmanın içi boyanınca sabah hırlayarak uyanması.
Kendi doktorumuz Singulair toz önerdi. Önleyici, antihistaminik gibi birşey. Kortizon yok. Şu anda onu kullanıyoruz.
Dün bir tane de alerji doktoruna götürdüm. Doktor bir bulgu o anda göremedi. Ama anlattığınız herşey çocuğun alerjik olduğunu gösteriyor dedi. Veeee 2 tane kortizon içeren puflardan yazdı. Bunu uzun süreli kullanın dedi. 15 gün sonra gelin, test yapacağım dedi. Halbuki Alp'in arkadaşı Mert için doktoru: 15 gün hiç ilaç kullanmamış olması lazım, ondan sonra alerji testi yapabiliriz demişti! Buyrun buradan yakın! Benim de kafama yatmadı. Baskılayıp sonra test yaptırmak?? Tabii ki işin uzmanı profesör doktoru sorgulayacak değilim ama kendi doktoruma danışınca ona da tuhaf gelmesin mi?? Ben zaten dünden razıyım bunları kullanmamaya. Doktorumuz dedi ki, bu konuda iki çeşit yöntem uygulanır. Bir yöntemde, kortizonlarla sonuna kadar bastırılır. Bazen geçer. Bir diğer yöntemde ise gerekirse kullanılır. Ben ilaç çok sevmem, bunu tercih ederim, dedi. Ben de kullanmamaya karar verdim zira Alp'in öyle feci sıkışan bir durumu şimdilik hiç olmadı.
Nedir bundan çektiğimiz? Her çocukta bir Ventolin-Pulmikort durumu. Bu şehir hastalığı mı nedir? Bu arada alerjik olmasın diye yaptıklarımı da saymak istiyorum:
1- Evde aşırı temizlikten kaçınmak, arap sabunu dışında temizlik maddesi kullanmamak
2- Bahçede yerlerde sürünüp, toprağı bile ağzına atmasına ses çıkarmamak
3- En az 1 sene emzirmek (daha cok istedim ama o istemedi) (acaba 2 sene emzirebilsem korur muydum?)

Belki de bunları yapmasam daha mı kötü olurdu? Bunu da bilemiyorum. Ama bu çocuklara çok yazık, devamlı kortizonlarla yaşıyor hepsi. Bakalım ne kadar koruyabileceğim Alp'i bu ilaçlardan?

4 comments:

Hacer said...

Mutlucum merhaba;
Defne de babasından dolayı alerjik bi bebek olarak doğdu.İlk doğduğu günlerde yüzünde kırmızı noktalar şeklinde bi benek oluştu çok uzun süre geçmedi kortizon içeren krem kullandık atopikdermatid dedi dr.sonra geçti çok şükür ama yine bi çok şeye alerjisi var.Geçen gün ceviz yedirdim yüzü pasrça parça kabardı ventolin şurup önerdi.İçmeye gerek kalmadan kendiliğinden geçti.Bende ilacı aldım ama kullanmadım henüz bende ilaç taraftarı değilim.Minik Alp e de çok geçmiş olsun.Senin gibi bi annesi olduğu için çok şanslı.

Mutlu Suner said...

Sana da geçmiş olsun Hacer. Bu alerji çağın hastalığı maalesef...

Nurdan said...

Merhaba.Çok geçmiş olsun.Bende kızımın alerjik olmaması için önlemler aldığını sanan bir anneyim.Hayatım boyunca hiç sigara içmedim,normal doğum yaptım,kızım 19 aylık ve hala emziriyorum eşimin ve benim ailelerimizde astım hastası yok bende sizin gibi hijyen konusunda fazla titizlenmedim buna rağmen kızım bir yaşını doldurduktan sonra alerjik öksürük başladı.şimdi koruyucu bir tedavi görüyor.

Mutlu Suner said...

@Eylül: Çok geçmiş olsun. Bu kesinlikle şehirde yaşamanın cezası diye düşünüyorum. Arabalar, kirli hava...İnşallah büyürken geçer çocuklarımız.