Friday, September 24, 2010

Emzik bırakma

Ne zamandır yazamadım yine, araya tatil girdi, iş girdi, açmakta olduğumuz Montessori Okulu işleri girdi. Bu arada Alp emziği bıraktı. Bizimki komik bir deneyim oldu, özellikle yazmak istedim.
"
Alp tam 26 aylık. Artık herşeyi kendisi deneyimlemek istiyor. Devamlı "ben" diyor. "Ben işe gidiyorum" diyorum, "ben de gidiyorum" diyor. Bunun gibi birçok örnek var.

Bu arada emziği bıraktırma konusunda geç kaldığımızı düşünüyordum. Alp gittikçe daha bağımlı hale gelmişti. Aslında sadece yatak ile kısıtlamıştık ama Alp çaktırmadan yatağından alıyor, beni görünce de olduğu yere uzanıyordu, ben yatıyorum diye! Ben ona arada bir söylüyordum, şu emziği artık bebeklere versek, ne dersin diye, o zaman da "Alp de bebek" diyordu. Yani hiç gönlü yoktu. Emzik kesmeyi de denedim ama olmadı, çok sinirlendi. Bu bozuk, öbürünü ver dedi. Babasına da "anne bunu kesmiş" dedi! Yani biz uyanık geçinirken, o daha da uyanık çıktı.

Böyle bir dönem içindeyken, 2 gün önce Alp'i salonda emzikle buldum. Dedim ki: "Alp, çok kızıyorum bu emziğe. Camdan atmak istiyorum sen böyle yapınca" dedim. O da dedi ki: "Anne, ben atiiim, ben atiim.." Vee gitti, küt diye atıverdi camdan! Valla şok geçirdik, hiç beklenmedik bir hareketti. Sonra da döndü, evdekilere anlattı, ben emmiyi camdan attım diye. Bütün gün de hatırlattık, sonra bizden istemesin diye. Şakir Abi de aldı, çöpe attı dedik. Şakir Abi çöplerimizi topluyor. Çöp kamyonu da götürdü dedik.

Tabii dedik de, uyku konusu nasıl olacak diye merak ediyoruz. Alp, hiç emzik lafını ağzına almadı. Ben ettim, ben buldum durumu içinde galiba:) Ama uykuya normalden zor daldı. Gece bir şekilde de uyudu, ağlamadı ama gece 4 gibi uyandı, bir türlü uykuya dönemedi. 1 saatlik savaştan sonra (evin icinde koşturma, cok acıktım diye tutturma, bizim yatakta taklalar atma gibi) uykuya geçebildi.

Bugün öglen de sorunsuz uyudu ama şu anda çoktan uyumuş olması gerekir, hala uyuyamıyor. Fakat yine de istemedi emzik. Çok takdir ettim oğlumu:)

Bakalım bu alışma olayı kaç gün sürecek, ben de merak ediyorum.

1 comment:

Araştırmacı Anne said...

Ah biz de bir bırakabilsek emziği ...Benim kızım da 23 aylık ama tam bir emzik tiryakisi.Size geçmiş olsun, darısı bizim başımıza.