Tuesday, April 3, 2012

4+4+4=0

Benim için öyle, gerçekten. Mevcut sistemi fazlasıyla parçalayan bu eğitim sistemini nereden tutsanız elinizde kalıyor.

OKULA 5 YAŞINDA BAŞLAMAK:
Bu gerçekten olacak birşey değil. Birçok çocuk o yaşta ne sırada oturabilir, ne o kadar konsantre olabilir, ne de kalem tutacak kadar ince motor yetisine sahiptir. Hele bu sene geçiş döneminde bu yavruların 5 ve 6 yaşların aynı anda okula alınması olacak birşey mi? Bu yavrular hayatları boyunca 2 kat fazla rekabet ile başetmek zorunda kalacaklar. Üniversite için 1 milyon kişi mi yarısıyor, o sene 2 milyon yarısacak. Ama alınacak öğrenci sayısı sabit kalacak. Üstelik büyük yaşlı çocuklar daima üstün olacak öbürlerinden. İstisnalar elbette olacak. Ama genel durum böyle.

4.SINIFTAN SONRA BAŞKA OKULA GEÇMEK:
Okulların 5+3 olmasının bir sebebi, 5.sınıftan sonra çocukların başka bir ruhsal olgunluğa erişmeleri. Şimdiki durumda ise birden 2 sene önceye çekiliyor bu geçiş. Hem 1 sene önce başladıkları için hem de 1 sene süre kısaltıldığı için. Dünyada başka örneğinin olmadığını da hemen belirteyim.

SEÇMELİ DERS:
Lütfen samimi olsun herkes. 10 yaşında çocuk neyi seçecek? Neyi seçebilir? Bu seçim tabii ki aile tarafından yapılacak.

OKUL ÖNCESİ:
Eee, ne oldu okul öncesi eğitim? Bunun için yurtdısından fonlar kullanıldı, ileriye büyük yatırım olacaktı. Ne olacak şimdi? Bizim yavrularımızla böyle oynamaya kimsenin hakkı olmamalı.

Ben bir ebeveyn olarak çocuğumu 5 yaşında okula göndermek istemiyorum. Bakalım nasıl çıkacağız bunun içinden?!?!

Sabacı Üniversitesi içindeki bir ekip (Eğitim Reformu Gelişimi) detaylı bir rapor hazırlamış. Herşey çok net. Yazı burada


İyi daralmalar dilerim, zira ben çok daralıyorum bu konuda

No comments: