Wednesday, December 22, 2010

2 yaşında anaokuluna göndermek...

Bu hep tartışılan bir konudur. 2 yaş çok erken mi? Ben açıkçası öyle düşünmüyorum ama yine de çocuğa da bağlı. Çok utangaç çocuklar için, evet erken olabilir. Ben evde hangi bakıcı olursa olsun, okulda alacağı eğitimi evde alamayacağını düşünenlerdenim. Günümüz çocukları çok uyanık, sanki herşeyi bilip de gelmişler. Evde oyalamak ciddi zorlaşıyor. Bu yüzden ben de verdim okula. Çok da memnunum. Amaaaa...

Bir de hastalıklar konusu var. Siz ne yapmış olursanız olun, 2 yaşında okula başlayan çocuklar çok sık hastalanıyorlar. Bunu bizim okulda çok net gördük. Çocuklardan ilk kez okula gelen ve 2 yaş civarı olanlar, çok ama çok sık hastalanıyorlar. Buna hazırlıklı olmak lazım.

Ben ki, oğlumu bahçelerde, toprakta emekleyerek büyüttüm. Toprakları, yaprakları yuttu, birşey demedim. Evde temizliği azalttım, abartılı temizleme malzemelerini yok ettim. Hepsini bağışıklık sistemi kuvvetlensin diye yaptım. Ama gördüm ki, bu yeni virüslerden kaçış yokmuş.
Herkes bunu söylüyor. Bu sene çok sık hastalanır, sonraki sene olmaz. O yüzden çocuğu okula verirken bakıcıyı işten çıkartmayın, okula gittiğinden daha fazla evde oluyor!

No comments: